Starý návod pro připojeni s čipovkou je k dispozici zde.
Do prohlížeče zadej: https://vpn.scio.cz/.
Zadej svoje přihlašovací údaje
Přihlašovací jméno ve tvaru: "jmeno.prijmeni@scio.cz"
Heslo, kterým se přihlašuješ do PC, nebo které máš od adminů.
Zaregistruj (ztotožni) si svůj telefon pro MFA (Multi factor authentication):
Stáhni a nainstaluj si aplikaci Okta Verify z Google Play nebo App Store ve svém mobilním telefonu.
Vyber způsob autentizace Okta Verify.
Vyber typ zařízení - Android nebo iPhone.
Spáruj si telefon s aplikací pomocí QR kódu.
Jdi opět na stránku https://vpn.scio.cz/ (buď už jsi přihlášený/přihlášená nebo se přihlas).
Stáhni si aplikaci přes odkaz "Download Windows 64 bit GlobalProtect agent" pro Windows nebo verzi pro MacOS odkazem "Download Mac 32/64 bit GlobalProtect agent". Aplikaci musíš nainstalovat na každém počítači, kde chceš VPN používat.
Aplikaci nainstaluj a spusť (buď pomocí tlačítka Start nebo ikonek na liště v oblasti hodin).
Klikni na Get started a napiš do řádku vpn.scio.cz poté klikni na Connect.
Vyskočí ti dialogové okno, kam zadáš přihlašovací údaje:
Zadej přihlašovací jméno, ve tvaru "jmeno.prijmeni@scio.cz"
Zadej heslo kterým se přihlašuješ do PC, nebo které máš od adminů.
Potvrď druhý faktor v aplikaci nainstalované v mobilním telefonu. Nyní jsi přihlášen/á do VPN.
Stáhni RDP soubor pro server na který se chceš přihlásit. RDP soubory jsou ke stažení zde:
RDP ulož na plochu a spusť.
Vyskočí další dialogové okno kam zadáš přihlašovací údaje:
Přihlašovací jméno ve tvaru "jmeno.prijmeni@scio.cz".
Heslo kterým se přihlašuješ do PC, nebo které máš od adminů.
VPN se automaticky odpojuje po hodině neaktivity. Po 11 hodinách si aplikace vyžádá znovu druhý faktor z telefonu.
Do prohlížeče zadej: https://vpn.scio.cz/.
Zadej svoje přihlašovací údaje
Přihlašovací jméno ve tvaru jnovak_sec@cfme.local, případně CFME\jnovak_sec.
Zadej heslo, které jste si nastavili na stránce prihlaseni.scio.cz/rdweb/
Zaregistruj (ztotožni) si svůj telefon pro MFA (Multi factor authentication):
Stáhni a nainstaluj si aplikaci Okta Verify z Google Play, nebo App Store ve svém mobilním telefonu.
Vyber způsob autentizace Okta Verify.
Vyber typ zařízení - Android nebo iPhone.
Spáruj si telefon s aplikací pomocí QR kódu.
Jdi opět na stránku https://vpn.scio.cz/ (buď už jsi přihlášený/přihlášená, nebo se znovu přihlas).
Stáhni si aplikaci přes odkaz "Download Windows 64 bit GlobalProtect agent" pro Windows, nebo verzi pro MacOS odkazem "Download Mac 32/64 bit GlobalProtect agent". Aplikaci musíš nainstalovat na každém počítači, kde chceš VPN používat.
Aplikaci nainstaluj a spusť (buď pomocí tlačítka Start, nebo ikonek na liště v oblasti hodin).
Klikni na Get started a napiš do řádku vpn.scio.cz a klikni na Connect.
Vyskočí ti dialogové okno, kam zadáš přihlašovací údaje:
Přihlašovací jméno ve tvaru jnovak_sec@cfme.local, případně CFME\jnovak_sec.
Zadej heslo, které jste si nastavili na stránce prihlaseni.scio.cz
Potvrď druhý faktor v aplikaci nainstalované v mobilním telefonu. Nyní jsi přihlášen/á do VPN.
Stáhni RDP soubor pro server na který se chceš přihlásit. RDP soubory jsou ke stažení zde:
RDP ulož na plochu a spusť.
Vyskočí další dialogové okno, kam zadáš přihlašovací údaje:
Přihlašovací jméno ve tvaru jnovak_sec@cfme.local, případně CFME\jnovak_sec.
Heslo které jste si nastavili na stránce prihlaseni.scio.cz
VPN se automaticky odpojuje po hodině neaktivity. Po 11 hodinách si aplikace vyžádá znovu druhý faktor z telefonu.
Do prohlížeče zadej: https://vpn.scio.cz/.
Zadej svoje přihlašovací údaje
Přihlašovací jméno ve tvaru jmeno.prijmeni@scioskola.cz, případně jmeno.prijmeni@scio.cz (podle uživ. jména v emailu, který jste od nás obdrželi)
Zadej heslo, které jste si nastavili na stránce prihlaseni.scio.cz/rdweb
Zaregistruj (ztotožni) si svůj telefon pro MFA (Multi factor authentication):
Stáhni a nainstaluj si aplikaci Okta Verify z Google Play nebo App Store ve svém mobilním telefonu.
Vyber způsob autentizace Okta Verify.
Vyber typ zařízení - Android nebo iPhone.
Spáruj si telefon s aplikací pomocí QR kódu.
Jdi opět na stránku https://vpn.scio.cz/ (buď už jsi přihlášený/přihlášená, nebo se znovu přihlas).
Stáhni si aplikaci přes odkaz "Download Windows 64 bit GlobalProtect agent" pro Windows nebo verzi pro MacOS odkazem "Download Mac 32/64 bit GlobalProtect agent". Aplikaci musíš nainstalovat na každém počítači, kde chceš VPN používat.
Aplikaci nainstaluj a spusť (buď pomocí tlačítka Start nebo ikonek na liště v oblasti hodin).
Klikni na Get started a napiš do řádku vpn.scio.cz a klikni na Connect.
Vyskočí ti dialogové okno, kam zadáš přihlašovací údaje:
Přihlašovací jméno ve tvaru "jmeno.prijmeni@scioskola.cz", (podle uživ. jména v emailu, který jste od nás obdrželi)
Zadej heslo, které jste si nastavili na stránce prihlaseni.scio.cz
Potvrď druhý faktor v aplikaci nainstalované v mobilním telefonu. Nyní jsi přihlášen/á do VPN.
Stáhni RDP soubor pro server na který se chceš přihlásit. RDP soubory jsou ke stažení zde:
RDP ulož na plochu a spusť.
Vyskočí další dialogové okno, kam zadáš přihlašovací údaje:
Přihlašovací jméno ve tvaru "jmeno.prijmeni@scio.cz"
Heslo, které jste si nastavili na stránce prihlaseni.scio.cz
VPN se automaticky odpojuje po hodině neaktivity. Po 11 hodinách si aplikace vyžádá znovu druhý faktor z telefonu.
Troubleshooting
Co mám dělat, když mi VPN stále ukazuje "Connecting"?
A) Pravděpodobně jste po kliknutí na "Connect" zavřeli okno bez zadání přihlašovacích údajů, to nedělejte.
B) Jak situaci vyřešit?
Stáhněte si nejnovější verzi GlobalProtect klienta(6.2.0-89 nebo novější) z adresy https://vpn.scio.cz a nainstalujte si ji. V nové verzi je již tato chyba opravena.
Zresetujte počítač a znovu se přihlašte. Nebo pomocí ctrl+alt+del a správce úloh zavřít program Globalprotect klient.
Co mám dělat, když si změním telefon?
A) Kontaktujte admin@scio.cz, resetujeme vám MFA (druhý faktor v aplikaci Okta).
Co když opakovaně zadám špatné heslo?
A) Na zadání hesla máte 5 pokusů. Pokud ho zadáte špatně, počkejte 5 minut, následně budete mít zase 5 pokusů.
Mám MacOS a nemám nainstalovanou aplikaci pro RDP připojení?
A) Nainstalujte si aplikaci Microsoft Remote Desktop z Mac App Store
Mám Windows 11 a RDP soubor se mi stáhne ve formátu mp3
A) Je potřeba přejmenovat soubor z formátu .mp3 na .rdp, to uděláme tak, že si zobrazím složku, kde se mi RDP soubor stáhnul a v horní liště zvolím Zobrazení a zaškrtnu možnost: Přípony názvů souborů. Zobrazí se mi soubory i s jeho koncovkou. Nyní už stačí jen kliknout na RDP soubor, pravým tlačítkem myši zvolit přejmenovat a přepsat koncovku .mp3 na .rdp. Poté by měl soubor jít spustit.
První přihlášení přes RDP s chybou logon attempt failed
Je potřeba na RDP (Omyl) kliknout pravým tlačítkem myši, zvolit (pokud mám Windows 11: ,,Zobrazit více možností") ,,Upravit" zobrazí se vám nastavení toho RDP souboru a zde do kolonky ,,Uživatelské jméno" vepíšete vaše přihlašovací jméno, tedy jmeno.prijmeni@scio.cz, (Pokud jste externista tak: jprijmeni_sec@cfme.local) dáte uložit a pak spustíte RDP soubor znovu a zadáte heslo, nyní už by přihlášení mělo proběhnout v pořádku.